Reunió del maig: dimarts dia 15

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 15 de maig

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió de l’abril.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Feedback amb el centre sobre Legiland, Chromebooks i editorial digital.
  4. Organització del sopar de fi de curs.
  5. Legislació i normativa vagues de l’alumnat*
  6. Torn obert de paraules.

Ens agradaria compartir les diferents informacions amb tothom i organitzar el sopar de fi de curs del dia 15 de juny. Vindreu?

*Documentació annexa sobre la normativa referent a les vagues de l’alumnat.

Sant Jordi 2018

Els alumnes de l’institut han celebrat avui la diada de Sant Jordi.

Durant les primeres hores del matí s’han lliurat els premis de poesia i prosa en llengües castellana i catalana i els de narrativa històrica. Alguns alumnes han llegit les seves creacions a la sala d’actes. D’altres departaments també organitzen concursos: fotografia matemàtica, aforismes (filosofia), il·lustració tipogràfica, dibuix de roses i còmic (visual i plàstica). La gran majoria dels premis, vals de compra pels premis literaris i de fotografia o material de dibuix, són gentilesa de l’AMPA.

 

 

Les dues darreres hores del matí tenen un caràcter més festiu. Al voltant de la biblioteca, els alumnes de 4t d’ESO venen roses i pastissos per a finançar-se el viatge a Roma del mes de juny. També hi ha intercanvi de llibres i de roba i, enguany, s’ha substituït l’actuació per un conjunt de tallers que han tingut lloc per tot l’institut: torneig de rap de dracs i roses, com convertir la teva roba vella en una bossa o faldilla, creació de punts de llibre i de roses, còmics, murals de poesia, robòtica, màscares, booktubers, swing, torneig d’escacs, tennis de taula i edició del vídeo de Sant Jordi. Els tallers són iniciativa de docents i alumnes, molts d’ells hi participen organitzant-los i tot el material és a càrrec de l’AMPA.

Bon Sant Jordi a tots!

Premis Sant Jordi 2018

17 d’abril: reunió AMPA

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 17 d’abril

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’assemblea del març.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Acord final amb Iddink.
  4. Informació de l’AMPA al sobre de matrícula.
  5. Proposta de compra de material per part del departament d’Educació Física.
  6. Torn obert de paraules.

Dues de les qüestions que tractarem al punt 2 són l’ús de Legiland (a 1r i 2n d’ESO) i l’ús de llibres digitals i Chromebooks (a 1r d’ESO). Ens interessa molt que feu valoracions (positives/negatives) i recomanacions pensant en el curs vinent, per tal de poder fer arribar aquesta informació a la direcció de l’institut. No podeu venir a la reunió? Envieu-nos un correu!

5 days to dance 2018, “la veu del silenci”

De vegades, les paraules no arriben… I això és el que va passar ahir al vespre a l’Auditori. 125 persones dalt de l’escenari explicant una història increïble, units, enfocats, amb un objectiu comú. Una història que és una denúncia a l’esclavatge infantil, en la que apareixen nenes-prostituta i nens-soldat, que ens parla dels 8 milions de nens i adolescents que pateixen en silenci. Els alumnes de 3r d’ESO els han donat veu.

Hem estat al davant d’un al·legat a favor dels drets humans.

 

 

Durant l’assaig general els nois i les noies sentien:

Siempre que estéis en el escenario tenéis que brillar. Porque cada uno de vosotros tiene algo bonito y precioso para dar. Y es eso lo que queremos ver. Debéis desear con toda el alma mostrar vuestro trabajo. Debéis sentir lo que estáis haciendo

En menos de dos horas aquí habrá público, queremos caras de admiración y depende de vosotros. Os tenéis que sentir orgullosos y debéis entregar un regalo

Aquestes són les paraules dels coreògrafs, en Wilfried Van Poppel i l’Amaya Lubeigt.

 

 

Al darrera de la dansa-teatre hi tenim, al centre, la història; però anem més enllà per trobar també la força del grup, la seva nova manera de relacionar-se. El moviment i la música són una excusa per al treball comunitari, per a trencar rols, fomentar la llibertat i el respecte.

La sensació final havia de ser “si podem ballar junts, podem viure junts!” Aconseguit? Jo crec que sí.

Podeu veure un vídeo resum de l’assaig general del darrer dia i de l’actuació final fent clic aquí.

 

5 days to dance 2018, dia 5

Avui els alumnes han assajat a l’auditori. L’Amaya Lubeigt els avisava: “En el escenario se os ve a todos. Tened consciencia de ello. Así que estéis adelante o detrás, cada uno, cada detalle, importa. Vosotros importáis

Han començat repassant la coreografia i, després, han afegit la part nova. De vegades, els alumnes treballen per grups, com si fossin diferents escenes i estan centrats en la seva part. És interessant veure la sorpresa quan s’uneixen totes aquestes parts i en veuen l’efecte. Si poguessin observar com es veu la coreografia des de baix de l’escenari, com un conjunt, també se sorprendrien.

En el següent àudio podeu escoltar com han viscut el matí dues alumnes del centre:

 

Ha estat un matí de nervis i els coreògrafs han hagut de fer servir mil estratègies per a aconseguir que es concentressin. Es podia sentir “Por favor, hacedlo callado para oír bien la música…”

En Wilfried van Poppel ens ha explicat com està treballant el grup:

 

Aquesta tarda podrem veure si, com diu en Wilfried, brillen a l’escenari…

 

5 days to dance 2018, dia 4

Avui, dia de forta pluja, ja és el quart que assagen.

Veure ballar a 125 nois i noies és espectacular! Primer de tot felicitar al Wilfried, a l’Amaya i a tot el grup de persones que els ajuden. Fan una feina molt bonica.

Fer una coreografia i ensenyar-la amb tanta passió i paciència és admirable. El tema del ball fa posar els pèls de punta i fa plantejar-se el món en què viuen tants i tants infants.

Tot i que els nois i noies s’esforcen, potser falta que es posin de veritat en la pell de les persones que representen en aquesta coreografia. Això és el que els hi deien avui les professores de l’institut que han anat al pavelló.

De totes maneres, els he vist que disfruten i ho fan molt bé. Ja tinc ganes de veure’ls demà dijous a l’Auditori!!

[text i foto: Fanny Alés]

5 days to dance 2018, dia 3

Nou dia d’assaig avui al pavelló de Sant Cugat. Quan he arribat noies i nois estaven separats per grups, alguns practicant i d’altres asseguts xerrant! Es nota que cal un descans, a algun grup li costa mantenir la concentració. Encara que és complicat que 125 adolescents estiguin atents tota la estona….. n’hi ha uns quants que ho viuen més i d’altres que semblem més preocupats per xerrar amb el que està més lluny….

 

 

Després d’una estona d’assaig els han agrupat per explicar com s’hauria d’ajuntar cada part i cada grup…. i aquí comença la part més complicada! Es nota la concentració dels coreògrafs per a que  tot surti bé però és molt clar que noies i nois hauran de fer un gran esforç per entendre-ho tot. Cada entrada de grup, cada moviment… he estat atent per entendre-ho i he hagut d’anar a agafar apunts! Mare meva… entenc als nois i noies. Però això és potser perquè alguns (i jo mateix) no hem estat cridats per l’harmonia del ball…

En qualsevol cas, l’experiència val la pena. Ànims i força!

 

 

[Text i fotos: Manel Expósito]

5 days to dance 2018, dia 2

Avui he anat d’hora, he baixat pel parc central i m‘he presentat al pavelló a les 10, tot just quan els donaven un descans: nois i noies es començaven a aixecar. He aprofitat per a saludar als coreògrafs, coordinadors i tutors, els hi demano permís per a gravar i fer fotos i em diuen que sí, tot i que noto un aire de sobreesforç… -Avui es dilluns, i necessito més que mai un cafè- em diu en Wilfried. Costa de fer despertar i és que no té una feina fàcil.

Comença l’assaig, triguen uns 10 minuts en fer una seqüència de 70 segons de la coreografia, busco diferents angles, els joves em miren amb curiositat i també dissimulen (avui estan especialment neguitosos, em comenta la coordinadora). Alhora, l’Amaya intenta transmetre la importància de sentir l’actuació des del protagonisme que tenen i també d’implicar-se en el paper.

Sembla que avui no serà un dia fàcil, però la paciència, l’experiència i el talent faran que al final s’aconsegueixi.

Com sempre, quan acabo, tinc sensacions:  avui ha estat la satisfacció que existeixin projectes pels joves com aquest.

Gràcies Wilfried, gràcies Amaya. Gràcies a totes les persones implicades en aquest  projecte.

[text i foto: Ana Blasco]

5 days to dance 2018, dia 1

Avui els nostres alumnes de tercer han canviat les seves aules pel pavelló. Els esperaven en Wilfried i l’Amaya… tenen cinc dies per a preparar una coreografia. Molts d’ells no saben, ni tan sols, el que és la dansa-teatre. Tenen un gran repte al davant.

Fins a la culminació, amb la representació a l’auditori, farem servir el web de l’AMPA per a fer un petit diari d’aquesta experiència.

 

 

Avui he anat al pavelló, és el primer dia d’assaig i arribo a l’hora de l’esmorzar, la sala aparentment està buida, però pels passadissos em trobo a dues noies i m’indiquen com arribar al lloc on assagen.

Baixo les escales i em trobo als coreògrafs, en Wilfried i l’Amaya i a la Glòria i a en Dani, professors de l’Arnau, em presento i, ràpidament, em fan cinc cèntims del tema principal de l’obra, l’esclavitud infantil, em donen el text que han  llegit als alumnes (adjunt al final de l’entrada) i veig l’assaig.

Noies i nois tots en fileres, escoltant al Wilfried. És impressionant com en dues horetes han aconseguit fer tots alhora un bon tros de la coreografia, no és fàcil dirigir a 125 alumnes  però han fet cas i els hi ha sortit molt bé, tot i que ha costat alguna paraula més forta que una altra perquè fessin cas.

Escolto, miro, faig fotos, vídeos i me’n vaig amb la nostàlgia de pensar que no saben el que és participar en un acte com aquest i com m’agradaria ,en aquest moment, ser un de ells.

 

 

“A més de 200 milions de nens i nenes els obliguen a treballar. D’aquests, més de la meitat, 126 milions, tenen feines extremadament perilloses; de vegades, fins i tot, mortals, i no en poden escapar.

Els exploten amb finalitats comercials. Treballen en mines, agricultura, serveis domèstic o fàbriques. Molts també són reclutats com a nens soldat i, molts, són víctimes del tràfic sexual infantil.

Més de 8 milions són esclaus i viuen atrapats. Treballen en condicions pèssimes i de manera il·legal. No se’ls respecten els drets humans més fonamentals.

Aquesta coreografia està dedicada a tots els que pateixen en silenci. Els donem la nostra força i la nostra esperança.

Però també a totes aquelles persones que s’esforcen cada dia per a posar fi a aquestes situacions.

Aprofitem per a col·laborar amb Maiti Nepal, una organització internacional que lluita contra el tràfic sexual de nens i adolescents. Les rescaten de la seva situació, les acullen i els donen una nova vida.

A la fi dels nostre espectacle recollirem donacions per a Maiti Nepal perquè, d’aquesta manera, amb el nostre treball i la vostra generositat, contribuïm a acabar amb aquest problema i tots gaudim d’un món més just i, per tant, millor.

Nosaltres hem alçat la veu per a donar-la a tots els que estan silenciats. És la veu de la solidaritat i la veu del silenci. Trenquem les cadenes de l’esclavatge infantil. Benvinguts a la veu del silenci.”

[Text i fotos: Ana Blasco]

Torna el “5 days to dance” a l’Arnau

El divendres 4 comencen els assajos de “La veu del silenci”, l’espectacle de dansa-teatre que els alumnes de 3r d’ESO representaran el dijous 12 a l’Auditori de Sant Cugat. El projecte, dut a terme per la compañía deLoopers, s’anomena “5 days to dance”: cinc dies intensos de feina i assaig en els que les classes i les aules són substituïdes per una experiència intensa i creativa.

És el segon any que l’institut participa, gràcies a l’aportació de l’AMPA, en aquest taller. L’any passat l’espectacle duia el títol “Voyage”; podeu llegar-ne el diari fent clic aquí.