Sopar fi de curs 2018: 15 de juny

El divendres 15 de juny és dia de graduacions i sopar a l’Arnau. A més, aquest curs trobarem a la pista la presentació de la resolució del segon repte dels alumnes de 1r d’ESO: “Podem crear el nostre propi  foodtruck km 0?” Les persones que van llençar el repte en faran la valoració final.

Aquest és el programa:

 

18’00h Oberta la visita als Foodtrucks dels alumnes de 1r d’ESO
18’30h Benvinguda i graduació de 4t ESO
19’15h V Reconeixements acadèmics (per a tots els cursos d’ESO i Batxillerat)
20’00h Graduació de 2n de batxillerat
21’30h Sopar a l’aire lliure per a tothom i III Concurs de postres

 

Sopar a l’aire lliure

Un cop acabat l’acte de graduació, l’AMPA organitza i subvenciona un sopar per a totes les famílies, de tots els cursos d’ESO i de batxillerat. És un moment de trobada important i ens agradaria compartir-lo!

Teniu tota la informació sobre el menú al cartell.

 

Compra de tiquets+polseres

A un preu de 5€ per persona (la resta la subvenciona l’AMPA) podeu comprar els tiquets+polseres pel sopar

  • a consergeria fins el dilluns 11 de juny, o bé
  • fent una transferència al compte de l’AMPA (ES19 2100 2776 3802 0027 2340), indicant el nom de l’alumne i el curs, fins el divendres 8 de juny.

Més tard de l’11 de juny no serà possible comprar-ne. El dia del sopar cal dur la polsera posada i el tiquet l’haureu de bescanviar per la botifarra a la zona de graelles (no els oblideu! Són el vostre justificant pel sopar).

 

Podeu portar…

… un postre i participar en el III Concurs de postres. El premi és un val de 60€ per a Cuinetes Cook Shop! Us animeu? Teniu les bases i el full d’inscripció en aquest enllaç. Cal enviar la butlleta d’inscripció a ampa@amparnau.cat o bé donar-la en el moment de dur el postre el divendres del sopar (en aquest cas us agrairíem que ens aviseu per correu electrònic per a una millor organització).

 

Cantina

A la cantina, des de les 18h fins les 20h, trobareu

  • la zona de recepció de postres
  • les polseres i els tiquets d’aquells que els compreu fent un ingrés al compte de l’AMPA

 

Com sempre: si teniu dubtes, consultes, suggeriments,… contacteu!

 

Enquesta sobre l’ús dels mòbils

La normativa actual sobre l’ús dels mòbils a l’institut va obtenir-se per consens dels tots els estaments del centre: docents, alumnes i famílies. Aquest curs s’ha fet una enquesta entre el professorat per a conèixer la seva opinió sobre possibles canvis amb l’objectiu d’aconseguir-ne un ús més responsable. Els alumnes treballen aquest tema a les tutories.

Des de la comissió de convivència es va demanar a l’AMPA l’opinió de les famílies. Per a conèixer-la es va fer una enquesta. Aquesta va ser contestada per 113 famílies amb fills i filles preferentment a 1r i 2n d’ESO.

 

 

Al gràfic adjunt es mostren les respostes agrupades. Només hi ha 13 persones (11%)  que recolzen la normativa actual (ús del mòbil als patis durant l’esbarjo, en passadissos i altres espais tancats i a l’aula quan un docent ho requereix per motius didàctics). La resta de famílies en demanen un ús més restringit. En alguns casos (20, 18%) s’opta per la “tolerància zero” o deixar els mòbils a les taquilles de 8 a 14’30h.  Un 71% de les persones que han respost l’enquesta (80 de 113) recolzen l’ús del mòbil a l’aula per motius didàctics i a instàncies dels docents i només un 15% (17 de 113) aproven l’ús en passadissos, cafeteria i altres espais tancats.

 

 

 

Tota aquesta informació es posarà en coneixement de la comissió de convivència per a la seva valoració. L’objectiu és que el curs 18-19 hi hagi, si es considera necessari, una normativa nova que ha de ser aprovada en Consell Escolar.

Reunió del maig: dimarts dia 15

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 15 de maig

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió de l’abril.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Feedback amb el centre sobre Legiland, Chromebooks i editorial digital.
  4. Organització del sopar de fi de curs.
  5. Legislació i normativa vagues de l’alumnat*
  6. Torn obert de paraules.

Ens agradaria compartir les diferents informacions amb tothom i organitzar el sopar de fi de curs del dia 15 de juny. Vindreu?

*Documentació annexa sobre la normativa referent a les vagues de l’alumnat.

Sant Jordi 2018

Els alumnes de l’institut han celebrat avui la diada de Sant Jordi.

Durant les primeres hores del matí s’han lliurat els premis de poesia i prosa en llengües castellana i catalana i els de narrativa històrica. Alguns alumnes han llegit les seves creacions a la sala d’actes. D’altres departaments també organitzen concursos: fotografia matemàtica, aforismes (filosofia), il·lustració tipogràfica, dibuix de roses i còmic (visual i plàstica). La gran majoria dels premis, vals de compra pels premis literaris i de fotografia o material de dibuix, són gentilesa de l’AMPA.

 

 

Les dues darreres hores del matí tenen un caràcter més festiu. Al voltant de la biblioteca, els alumnes de 4t d’ESO venen roses i pastissos per a finançar-se el viatge a Roma del mes de juny. També hi ha intercanvi de llibres i de roba i, enguany, s’ha substituït l’actuació per un conjunt de tallers que han tingut lloc per tot l’institut: torneig de rap de dracs i roses, com convertir la teva roba vella en una bossa o faldilla, creació de punts de llibre i de roses, còmics, murals de poesia, robòtica, màscares, booktubers, swing, torneig d’escacs, tennis de taula i edició del vídeo de Sant Jordi. Els tallers són iniciativa de docents i alumnes, molts d’ells hi participen organitzant-los i tot el material és a càrrec de l’AMPA.

Bon Sant Jordi a tots!

Premis Sant Jordi 2018

17 d’abril: reunió AMPA

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 17 d’abril

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’assemblea del març.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Acord final amb Iddink.
  4. Informació de l’AMPA al sobre de matrícula.
  5. Proposta de compra de material per part del departament d’Educació Física.
  6. Torn obert de paraules.

Dues de les qüestions que tractarem al punt 2 són l’ús de Legiland (a 1r i 2n d’ESO) i l’ús de llibres digitals i Chromebooks (a 1r d’ESO). Ens interessa molt que feu valoracions (positives/negatives) i recomanacions pensant en el curs vinent, per tal de poder fer arribar aquesta informació a la direcció de l’institut. No podeu venir a la reunió? Envieu-nos un correu!

5 days to dance 2018, “la veu del silenci”

De vegades, les paraules no arriben… I això és el que va passar ahir al vespre a l’Auditori. 125 persones dalt de l’escenari explicant una història increïble, units, enfocats, amb un objectiu comú. Una història que és una denúncia a l’esclavatge infantil, en la que apareixen nenes-prostituta i nens-soldat, que ens parla dels 8 milions de nens i adolescents que pateixen en silenci. Els alumnes de 3r d’ESO els han donat veu.

Hem estat al davant d’un al·legat a favor dels drets humans.

 

 

Durant l’assaig general els nois i les noies sentien:

Siempre que estéis en el escenario tenéis que brillar. Porque cada uno de vosotros tiene algo bonito y precioso para dar. Y es eso lo que queremos ver. Debéis desear con toda el alma mostrar vuestro trabajo. Debéis sentir lo que estáis haciendo

En menos de dos horas aquí habrá público, queremos caras de admiración y depende de vosotros. Os tenéis que sentir orgullosos y debéis entregar un regalo

Aquestes són les paraules dels coreògrafs, en Wilfried Van Poppel i l’Amaya Lubeigt.

 

 

Al darrera de la dansa-teatre hi tenim, al centre, la història; però anem més enllà per trobar també la força del grup, la seva nova manera de relacionar-se. El moviment i la música són una excusa per al treball comunitari, per a trencar rols, fomentar la llibertat i el respecte.

La sensació final havia de ser “si podem ballar junts, podem viure junts!” Aconseguit? Jo crec que sí.

Podeu veure un vídeo resum de l’assaig general del darrer dia i de l’actuació final fent clic aquí.

 

5 days to dance 2018, dia 5

Avui els alumnes han assajat a l’auditori. L’Amaya Lubeigt els avisava: “En el escenario se os ve a todos. Tened consciencia de ello. Así que estéis adelante o detrás, cada uno, cada detalle, importa. Vosotros importáis

Han començat repassant la coreografia i, després, han afegit la part nova. De vegades, els alumnes treballen per grups, com si fossin diferents escenes i estan centrats en la seva part. És interessant veure la sorpresa quan s’uneixen totes aquestes parts i en veuen l’efecte. Si poguessin observar com es veu la coreografia des de baix de l’escenari, com un conjunt, també se sorprendrien.

En el següent àudio podeu escoltar com han viscut el matí dues alumnes del centre:

 

Ha estat un matí de nervis i els coreògrafs han hagut de fer servir mil estratègies per a aconseguir que es concentressin. Es podia sentir “Por favor, hacedlo callado para oír bien la música…”

En Wilfried van Poppel ens ha explicat com està treballant el grup:

 

Aquesta tarda podrem veure si, com diu en Wilfried, brillen a l’escenari…

 

5 days to dance 2018, dia 4

Avui, dia de forta pluja, ja és el quart que assagen.

Veure ballar a 125 nois i noies és espectacular! Primer de tot felicitar al Wilfried, a l’Amaya i a tot el grup de persones que els ajuden. Fan una feina molt bonica.

Fer una coreografia i ensenyar-la amb tanta passió i paciència és admirable. El tema del ball fa posar els pèls de punta i fa plantejar-se el món en què viuen tants i tants infants.

Tot i que els nois i noies s’esforcen, potser falta que es posin de veritat en la pell de les persones que representen en aquesta coreografia. Això és el que els hi deien avui les professores de l’institut que han anat al pavelló.

De totes maneres, els he vist que disfruten i ho fan molt bé. Ja tinc ganes de veure’ls demà dijous a l’Auditori!!

[text i foto: Fanny Alés]

5 days to dance 2018, dia 3

Nou dia d’assaig avui al pavelló de Sant Cugat. Quan he arribat noies i nois estaven separats per grups, alguns practicant i d’altres asseguts xerrant! Es nota que cal un descans, a algun grup li costa mantenir la concentració. Encara que és complicat que 125 adolescents estiguin atents tota la estona….. n’hi ha uns quants que ho viuen més i d’altres que semblem més preocupats per xerrar amb el que està més lluny….

 

 

Després d’una estona d’assaig els han agrupat per explicar com s’hauria d’ajuntar cada part i cada grup…. i aquí comença la part més complicada! Es nota la concentració dels coreògrafs per a que  tot surti bé però és molt clar que noies i nois hauran de fer un gran esforç per entendre-ho tot. Cada entrada de grup, cada moviment… he estat atent per entendre-ho i he hagut d’anar a agafar apunts! Mare meva… entenc als nois i noies. Però això és potser perquè alguns (i jo mateix) no hem estat cridats per l’harmonia del ball…

En qualsevol cas, l’experiència val la pena. Ànims i força!

 

 

[Text i fotos: Manel Expósito]

5 days to dance 2018, dia 2

Avui he anat d’hora, he baixat pel parc central i m‘he presentat al pavelló a les 10, tot just quan els donaven un descans: nois i noies es començaven a aixecar. He aprofitat per a saludar als coreògrafs, coordinadors i tutors, els hi demano permís per a gravar i fer fotos i em diuen que sí, tot i que noto un aire de sobreesforç… -Avui es dilluns, i necessito més que mai un cafè- em diu en Wilfried. Costa de fer despertar i és que no té una feina fàcil.

Comença l’assaig, triguen uns 10 minuts en fer una seqüència de 70 segons de la coreografia, busco diferents angles, els joves em miren amb curiositat i també dissimulen (avui estan especialment neguitosos, em comenta la coordinadora). Alhora, l’Amaya intenta transmetre la importància de sentir l’actuació des del protagonisme que tenen i també d’implicar-se en el paper.

Sembla que avui no serà un dia fàcil, però la paciència, l’experiència i el talent faran que al final s’aconsegueixi.

Com sempre, quan acabo, tinc sensacions:  avui ha estat la satisfacció que existeixin projectes pels joves com aquest.

Gràcies Wilfried, gràcies Amaya. Gràcies a totes les persones implicades en aquest  projecte.

[text i foto: Ana Blasco]