V Reconeixements acadèmics

L’objectiu d’aquests reconeixements és agraïr actituds i activitats poc valorades des del vessant acadèmic; la solidaritat vers els companys, el bon humor i la capacitat de fer la tasca diària més fácil i alegre o haver representat al centre a l’exterior de forma exitosa en qualsevol àmbit reben, d’aquesta manera, un reconeixement públic.

Aquest curs s’ha reconegut la tasca de:

  • Lucia Rueda (de 2n ESO): Per haver exercit el càrrec de delegada exemplarment bé, demostrant una gran maduresa, amb voluntat de col·laboració i amb un paper molt positiu en la dinàmica de classe.
  • Irene Borrego (de 2n ESO): Per la seva actitud generosa, madura i respectuosa, sempre disposada a col·laborar i generar un bon clima de treball i respecte amb un gran somriure. 
  • Sandra Jordán (de 3r ESO): Per la seva tasca com a delegada de grup, així com la seva implicació i col·laboració al llarg del curs, mostrant una actitud inspiradora a la resta de companys. També cal destacar l’ajut desinteressat que ha ofert a aquells companys que ho necessitaven, sempre de bon grat.
  • Nerea Mitte (de 3r ESO) Per la seva actitud sempre positiva en totes les tasques realitzades, i en la seva gran adaptació a un país i un centre nou.
  • Sunna Roig (de 3r ESO) Per la seva actitud oberta, plural i inclusiva, buscant sempre i en tot moment una bona concòrdia, valor indispensable per crear un bon clima dins el centre.
  • Marian Ahaidar (de 3r ESO) Per la seva responsabilitat i contribució al bon ambient a l’aula, sabent créixer davant les adversitats.
  • Leonor d’Orlay (de 4t ESO) Per la determinació, ganes de superació, iniciativa i responsabilitat demostrada en la creació de la Cooperativa Biocadell. També per la seva tasca com a delegada, per no defallir, malgrat el repte que suposava.
  • Aina Vera (de 4t ESO)  Per la seva paciència i col·laboració amb el professorat i companys.
  • Jana Urquizu (de 4t ESO) Perquè en qualsevol circumstància ajuda amb el seu bon humor i la seva predisposició a la feina, col·laborant a crear un molt bon clima de convivència a l’aula.
  • Arnau Serra (de 4t ESO)  Per ajudar sempre a mantenir un bon clima a l’aula i per la seva col·laboració amb les companyes i les professores.
  • Martina Rios (de 4t ESO) Pel seu tarannà afable, el seu gran sentit de responsabilitat i la seva predisposició a col3laborar, tant amb els companys coma amb el centre.
  • Iñaki Rosés (de 2n Btx) Per ajudar als companys.
  • Lluís Closa (de 2n Btx): Per dinamitzar la classe.
  • Jaidy Baringo i Laura Martí (de 2n Btx): Per organitzar i dinamitzar el viatge.
  • Marc Llopis (de 2n Batx): Per la seva gran implicació com a dinamitzador esportiu durant els tres darrers cursos.

Altres reconeixements col·lectius que s’han fet aquest curs són:

  • A l’equip de dinamitzadors esportius de l’Associació Esportiva Escolar de l’Arnau Cadell, per la seva col·laboració i implicació amb les activitats esportives que organitza l’associació. De 4t ESO: Guillem Padilla, Guillem Villarroya, Marc Feijen, Víctor Ferrer, Martina Rios, Leo Tortosa, Henar Clavero, Maria Reverte; de 1r Btx: Belén Morales, Víctor Torres, Albert Noguer, Paula de Gispert; 2BTX: Sílvia Reverte, Gemma Serra, Júlia Virno.
  • Els membres de l’equip UBUNTU, alumnes de l’Arnau que han participat aquests darrers dos anys a la FIRST LEGO League, per l’èxit aconseguit en guanyar el premi a l’emprenedoria el cuts passat i haver guanyat el seu torneig aquest any representant l’institut a la final espanyola. Aquest darrer premi destaca que l’equip és un model en el respecte als valors, i que ha aconseguit l’excel·lència i la innovació tant en el disseny del robot com en el projecte científic. De 1r ESO: Oriol Pros i Xavier Ramos; de 2n: Èric Trullenque; de 3r: Dani Sánchez, Amadeu Torrens i Marc Expósito, de 4t: Daniel Ortet, David González i Víctor Ferrer i de 1r de batxillerat: Pau Botines.

Graduacions i sopar 2018

El divendres 15 de juny es van celebrar, al davant de l’edifici de la biblioteca, les graduacions dels alumnes de 4t d’ESO i dels de 2n de Batxillerat. Mestres i familiars van desitjar molta sort als graduats; els alumnes, que van recordar moments viscuts a l’institut, caminen ara amb il·lusió cap a noves experiències.

Al mateix temps, a les pistes de bàsquet, tenia lloc l’exposició pública del treball transversal per reptes que ha realitzat l’alumnat de 1r d’ESO; cada equip presentava la seva proposta de menú pel Food Truck km 0.

Com ja és tradicional, en acabar les graduacions, va haver-hi el sopar organitzat per l’AMPA per a totes les famílies. El III Concurs de Pastissos el va guanyar la Sara Huerga, de 2n de Batxillerat, amb el seu “pastís fet amb felicitat post-sele”.

Última reunió del curs: dimarts 12 de juny

El proper dimarts té lloc la darrera reunió de junta de l’AMPA. Hi esteu convidats!

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió del maig.
  2. Retorn reunions (direcció, coordinadora AMPAs, Consells Escolars).
  3. Informació sobre el sopar de fi de curs.
  4. Adequació a la legislació sobre protecció de dades.
  5. Estat del “Fòrum de l’Arnau Cadell”.
  6. Matrícula i associació curs 2018-19.
  7. Revisió del estatuts de l’associació.
  8. Calendari de reunions curs 2018-19.
  9. Torn obert de paraules.

Sopar fi de curs 2018: 15 de juny

El divendres 15 de juny és dia de graduacions i sopar a l’Arnau. A més, aquest curs trobarem a la pista la presentació de la resolució del segon repte dels alumnes de 1r d’ESO: “Podem crear el nostre propi  foodtruck km 0?” Les persones que van llençar el repte en faran la valoració final.

Aquest és el programa:

 

18’00h Oberta la visita als Foodtrucks dels alumnes de 1r d’ESO
18’30h Benvinguda i graduació de 4t ESO
19’15h V Reconeixements acadèmics (per a tots els cursos d’ESO i Batxillerat)
20’00h Graduació de 2n de batxillerat
21’30h Sopar a l’aire lliure per a tothom i III Concurs de postres

 

Sopar a l’aire lliure

Un cop acabat l’acte de graduació, l’AMPA organitza i subvenciona un sopar per a totes les famílies, de tots els cursos d’ESO i de batxillerat. És un moment de trobada important i ens agradaria compartir-lo!

Teniu tota la informació sobre el menú al cartell.

 

Compra de tiquets+polseres

A un preu de 5€ per persona (la resta la subvenciona l’AMPA) podeu comprar els tiquets+polseres pel sopar

  • a consergeria fins el dilluns 11 de juny, o bé
  • fent una transferència al compte de l’AMPA (ES19 2100 2776 3802 0027 2340), indicant el nom de l’alumne i el curs, fins el divendres 8 de juny.

Més tard de l’11 de juny no serà possible comprar-ne. El dia del sopar cal dur la polsera posada i el tiquet l’haureu de bescanviar per la botifarra a la zona de graelles (no els oblideu! Són el vostre justificant pel sopar).

 

Podeu portar…

… un postre i participar en el III Concurs de postres. El premi és un val de 60€ per a Cuinetes Cook Shop! Us animeu? Teniu les bases i el full d’inscripció en aquest enllaç. Cal enviar la butlleta d’inscripció a ampa@amparnau.cat o bé donar-la en el moment de dur el postre el divendres del sopar (en aquest cas us agrairíem que ens aviseu per correu electrònic per a una millor organització).

 

Cantina

A la cantina, des de les 18h fins les 20h, trobareu

  • la zona de recepció de postres
  • les polseres i els tiquets d’aquells que els compreu fent un ingrés al compte de l’AMPA

 

Com sempre: si teniu dubtes, consultes, suggeriments,… contacteu!

 

Enquesta sobre l’ús dels mòbils

La normativa actual sobre l’ús dels mòbils a l’institut va obtenir-se per consens dels tots els estaments del centre: docents, alumnes i famílies. Aquest curs s’ha fet una enquesta entre el professorat per a conèixer la seva opinió sobre possibles canvis amb l’objectiu d’aconseguir-ne un ús més responsable. Els alumnes treballen aquest tema a les tutories.

Des de la comissió de convivència es va demanar a l’AMPA l’opinió de les famílies. Per a conèixer-la es va fer una enquesta. Aquesta va ser contestada per 113 famílies amb fills i filles preferentment a 1r i 2n d’ESO.

 

 

Al gràfic adjunt es mostren les respostes agrupades. Només hi ha 13 persones (11%)  que recolzen la normativa actual (ús del mòbil als patis durant l’esbarjo, en passadissos i altres espais tancats i a l’aula quan un docent ho requereix per motius didàctics). La resta de famílies en demanen un ús més restringit. En alguns casos (20, 18%) s’opta per la “tolerància zero” o deixar els mòbils a les taquilles de 8 a 14’30h.  Un 71% de les persones que han respost l’enquesta (80 de 113) recolzen l’ús del mòbil a l’aula per motius didàctics i a instàncies dels docents i només un 15% (17 de 113) aproven l’ús en passadissos, cafeteria i altres espais tancats.

 

 

 

Tota aquesta informació es posarà en coneixement de la comissió de convivència per a la seva valoració. L’objectiu és que el curs 18-19 hi hagi, si es considera necessari, una normativa nova que ha de ser aprovada en Consell Escolar.

Reunió del maig: dimarts dia 15

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 15 de maig

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió de l’abril.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Feedback amb el centre sobre Legiland, Chromebooks i editorial digital.
  4. Organització del sopar de fi de curs.
  5. Legislació i normativa vagues de l’alumnat*
  6. Torn obert de paraules.

Ens agradaria compartir les diferents informacions amb tothom i organitzar el sopar de fi de curs del dia 15 de juny. Vindreu?

*Documentació annexa sobre la normativa referent a les vagues de l’alumnat.

Sant Jordi 2018

Els alumnes de l’institut han celebrat avui la diada de Sant Jordi.

Durant les primeres hores del matí s’han lliurat els premis de poesia i prosa en llengües castellana i catalana i els de narrativa històrica. Alguns alumnes han llegit les seves creacions a la sala d’actes. D’altres departaments també organitzen concursos: fotografia matemàtica, aforismes (filosofia), il·lustració tipogràfica, dibuix de roses i còmic (visual i plàstica). La gran majoria dels premis, vals de compra pels premis literaris i de fotografia o material de dibuix, són gentilesa de l’AMPA.

 

 

Les dues darreres hores del matí tenen un caràcter més festiu. Al voltant de la biblioteca, els alumnes de 4t d’ESO venen roses i pastissos per a finançar-se el viatge a Roma del mes de juny. També hi ha intercanvi de llibres i de roba i, enguany, s’ha substituït l’actuació per un conjunt de tallers que han tingut lloc per tot l’institut: torneig de rap de dracs i roses, com convertir la teva roba vella en una bossa o faldilla, creació de punts de llibre i de roses, còmics, murals de poesia, robòtica, màscares, booktubers, swing, torneig d’escacs, tennis de taula i edició del vídeo de Sant Jordi. Els tallers són iniciativa de docents i alumnes, molts d’ells hi participen organitzant-los i tot el material és a càrrec de l’AMPA.

Bon Sant Jordi a tots!

Premis Sant Jordi 2018

17 d’abril: reunió AMPA

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 17 d’abril

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’assemblea del març.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Acord final amb Iddink.
  4. Informació de l’AMPA al sobre de matrícula.
  5. Proposta de compra de material per part del departament d’Educació Física.
  6. Torn obert de paraules.

Dues de les qüestions que tractarem al punt 2 són l’ús de Legiland (a 1r i 2n d’ESO) i l’ús de llibres digitals i Chromebooks (a 1r d’ESO). Ens interessa molt que feu valoracions (positives/negatives) i recomanacions pensant en el curs vinent, per tal de poder fer arribar aquesta informació a la direcció de l’institut. No podeu venir a la reunió? Envieu-nos un correu!

5 days to dance 2018, “la veu del silenci”

De vegades, les paraules no arriben… I això és el que va passar ahir al vespre a l’Auditori. 125 persones dalt de l’escenari explicant una història increïble, units, enfocats, amb un objectiu comú. Una història que és una denúncia a l’esclavatge infantil, en la que apareixen nenes-prostituta i nens-soldat, que ens parla dels 8 milions de nens i adolescents que pateixen en silenci. Els alumnes de 3r d’ESO els han donat veu.

Hem estat al davant d’un al·legat a favor dels drets humans.

 

 

Durant l’assaig general els nois i les noies sentien:

Siempre que estéis en el escenario tenéis que brillar. Porque cada uno de vosotros tiene algo bonito y precioso para dar. Y es eso lo que queremos ver. Debéis desear con toda el alma mostrar vuestro trabajo. Debéis sentir lo que estáis haciendo

En menos de dos horas aquí habrá público, queremos caras de admiración y depende de vosotros. Os tenéis que sentir orgullosos y debéis entregar un regalo

Aquestes són les paraules dels coreògrafs, en Wilfried Van Poppel i l’Amaya Lubeigt.

 

 

Al darrera de la dansa-teatre hi tenim, al centre, la història; però anem més enllà per trobar també la força del grup, la seva nova manera de relacionar-se. El moviment i la música són una excusa per al treball comunitari, per a trencar rols, fomentar la llibertat i el respecte.

La sensació final havia de ser “si podem ballar junts, podem viure junts!” Aconseguit? Jo crec que sí.

Podeu veure un vídeo resum de l’assaig general del darrer dia i de l’actuació final fent clic aquí.

 

5 days to dance 2018, dia 5

Avui els alumnes han assajat a l’auditori. L’Amaya Lubeigt els avisava: “En el escenario se os ve a todos. Tened consciencia de ello. Así que estéis adelante o detrás, cada uno, cada detalle, importa. Vosotros importáis

Han començat repassant la coreografia i, després, han afegit la part nova. De vegades, els alumnes treballen per grups, com si fossin diferents escenes i estan centrats en la seva part. És interessant veure la sorpresa quan s’uneixen totes aquestes parts i en veuen l’efecte. Si poguessin observar com es veu la coreografia des de baix de l’escenari, com un conjunt, també se sorprendrien.

En el següent àudio podeu escoltar com han viscut el matí dues alumnes del centre:

 

Ha estat un matí de nervis i els coreògrafs han hagut de fer servir mil estratègies per a aconseguir que es concentressin. Es podia sentir “Por favor, hacedlo callado para oír bien la música…”

En Wilfried van Poppel ens ha explicat com està treballant el grup:

 

Aquesta tarda podrem veure si, com diu en Wilfried, brillen a l’escenari…