5 days to dance 2018, dia 1

Avui els nostres alumnes de tercer han canviat les seves aules pel pavelló. Els esperaven en Wilfried i l’Amaya… tenen cinc dies per a preparar una coreografia. Molts d’ells no saben, ni tan sols, el que és la dansa-teatre. Tenen un gran repte al davant.

Fins a la culminació, amb la representació a l’auditori, farem servir el web de l’AMPA per a fer un petit diari d’aquesta experiència.

Avui he anat al pavelló, és el primer dia d’assaig i arribo a l’hora de l’esmorzar, la sala aparentment està buida, però pels passadissos em trobo a dues noies i m’indiquen com arribar al lloc on assagen.

Baixo les escales i em trobo als coreògrafs, en Wilfried i l’Amaya i a la Glòria i a en Dani, professors de l’Arnau, em presento i, ràpidament, em fan cinc cèntims del tema principal de l’obra, l’esclavitud infantil, em donen el text que han  llegit als alumnes (adjunt al final de l’entrada) i veig l’assaig.

Noies i nois tots en fileres, escoltant al Wilfried. És impressionant com en dues horetes han aconseguit fer tots alhora un bon tros de la coreografia, no és fàcil dirigir a 125 alumnes  però han fet cas i els hi ha sortit molt bé, tot i que ha costat alguna paraula més forta que una altra perquè fessin cas.

Escolto, miro, faig fotos, vídeos i me’n vaig amb la nostàlgia de pensar que no saben el que és participar en un acte com aquest i com m’agradaria ,en aquest moment, ser un de ells.

“A més de 200 milions de nens i nenes els obliguen a treballar. D’aquests, més de la meitat, 126 milions, tenen feines extremadament perilloses; de vegades, fins i tot, mortals, i no en poden escapar.

Els exploten amb finalitats comercials. Treballen en mines, agricultura, serveis domèstic o fàbriques. Molts també són reclutats com a nens soldat i, molts, són víctimes del tràfic sexual infantil.

Més de 8 milions són esclaus i viuen atrapats. Treballen en condicions pèssimes i de manera il·legal. No se’ls respecten els drets humans més fonamentals.

Aquesta coreografia està dedicada a tots els que pateixen en silenci. Els donem la nostra força i la nostra esperança.

Però també a totes aquelles persones que s’esforcen cada dia per a posar fi a aquestes situacions.

Aprofitem per a col·laborar amb Maiti Nepal, una organització internacional que lluita contra el tràfic sexual de nens i adolescents. Les rescaten de la seva situació, les acullen i els donen una nova vida.

A la fi dels nostre espectacle recollirem donacions per a Maiti Nepal perquè, d’aquesta manera, amb el nostre treball i la vostra generositat, contribuïm a acabar amb aquest problema i tots gaudim d’un món més just i, per tant, millor.

Nosaltres hem alçat la veu per a donar-la a tots els que estan silenciats. És la veu de la solidaritat i la veu del silenci. Trenquem les cadenes de l’esclavatge infantil. Benvinguts a la veu del silenci.”

[Text i fotos: Ana Blasco]