Primera reunió del curs: dimarts 18

Amb el començament del curs hem reprès la nostra activitat. El proper dimarts 18 de setembre des de les 19h fins les 20’30h tindrà lloc la primera reunió oberta de la Junta, amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió anterior (juny).
  2. Valoració del darrer consell escolar i de l’associació a l’AMPA.
  3. Proposta de trobada per part de la direcció del centre.
  4. Valoració del tancament econòmic del curs 2017-18.
  5. Informació sobre les comissions de treball.
  6. Torn obert de paraules.

Donat que tenim més de cent famílies noves a l’AMPA volem aprofitar aquesta primera reunió per a comentar tots aquells temes en els que treballem, ho farem aprofitant els punts 4 i 5 de l’ordre del dia.

El tancament econòmic del curs 17-18 i el pressupost del curs actual es presentaran per a la seva aprovació a l’assemblea de l’octubre, però avancem la comunicació del tancament perquè la seva valoració permet un bon debat sobre la feina de l’AMPA. Teniu el document aquí.

El cinquè punt de l’ordre del dia és la “informació sobre les comissions de treball” (les podeu consultar en aquest document). Veureu que algunes comissions necessiten famílies de cursos concrets (4t d’ESO i 2n de Btx per a les graduacions, o 1r d’ESO pel sopar de l’octubre, per exemple) i d’altres són obertes a tots els cursos. Algunes comissions treballen tot el curs i d’altres només puntualment. Totes són obertes i se’n poden crear de noves en funció dels interessos de les famílies. Si creieu que pot ser interessant una nova comissió o voleu formar part d’alguna de les actuals, envieu un correu. Recordeu: tots som AMPA!

Per tal d’agilitzar la reunió i mantenir-ne la durada és recomanable revisar els documents abans.

Les reunions de junta es duen a terme a la biblioteca però, de vegades, l’espai ens queda curt… Seria fantàstic si poguéssiu informar de la vostra intenció de venir amb aquest ràpid formulari.

Grans resultats a les PAU

El passat mes de juny 36 alumnes de 2n de Batxillerat de l’Arnau Cadell es van presentar a la convocatòria ordinaria de les PAU (Proves d’Accés a la Universitat). Tots ells van aprobar però, a més, dos van obtenir en la fase general una nota superior a 9 punts. Aquest fet els ha suposat el reconeixement de Distinció de les PAU, atorgat pel Consell Universitari de Catalunya. Aquesta distinció a l’excel·lència ha estat aconseguida per en Martí Font i Segú i en Yuri Sánchez Alves.

D’altra banda, la Júlia Virno Biosca rebrà el Premi Extraordinari de Batxillerat en un acte oficial a principi del curs vinent.

Des de l’AMPA volem felicitar als alumnes, a les seves famílies i a la comunitat educativa de l’Arnau. Els premis i els resultats obtinguts són una mostra del compromís compartit per tots ells.

A tots i a totes, moltes felicitats!

 

Imatges de l’acte de lliurament de les Distincions PAU 2018

Compra de llibres curs 2018-2019

Al web de l’institut podeu trobar el llistat de llibres del curs 2018-2019; podeu fer servir aquest enllaços:

Són els mateixos llibres que s’oferten a Iddink. Tots es poden trobar en format reutilitzable (ecoBook) llevat d’algunes lectures, els quaderns d’exercicis d’idiomes i d’altres de molt específics.

Els docents recomanen que alguns llibres (estan indicats) per a 1r de Batxillerat es guardin durant en 2n curs.

Per a 1r d’ESO els únics llibres de la llista són les lectures i, per a 2n, les lectures i els llibres d’alemany (per a qui cursa aquesta matèria de complement curricular).

Si voleu fer servir Iddink per a comprar els llibres (nous o reutilitzats), teniu més informació aquí.

V Reconeixements acadèmics

L’objectiu d’aquests reconeixements és agraïr actituds i activitats poc valorades des del vessant acadèmic; la solidaritat vers els companys, el bon humor i la capacitat de fer la tasca diària més fácil i alegre o haver representat al centre a l’exterior de forma exitosa en qualsevol àmbit reben, d’aquesta manera, un reconeixement públic.

Aquest curs s’ha reconegut la tasca de:

  • Lucia Rueda (de 2n ESO): Per haver exercit el càrrec de delegada exemplarment bé, demostrant una gran maduresa, amb voluntat de col·laboració i amb un paper molt positiu en la dinàmica de classe.
  • Irene Borrego (de 2n ESO): Per la seva actitud generosa, madura i respectuosa, sempre disposada a col·laborar i generar un bon clima de treball i respecte amb un gran somriure. 
  • Sandra Jordán (de 3r ESO): Per la seva tasca com a delegada de grup, així com la seva implicació i col·laboració al llarg del curs, mostrant una actitud inspiradora a la resta de companys. També cal destacar l’ajut desinteressat que ha ofert a aquells companys que ho necessitaven, sempre de bon grat.
  • Nerea Mitte (de 3r ESO) Per la seva actitud sempre positiva en totes les tasques realitzades, i en la seva gran adaptació a un país i un centre nou.
  • Sunna Roig (de 3r ESO) Per la seva actitud oberta, plural i inclusiva, buscant sempre i en tot moment una bona concòrdia, valor indispensable per crear un bon clima dins el centre.
  • Marian Ahaidar (de 3r ESO) Per la seva responsabilitat i contribució al bon ambient a l’aula, sabent créixer davant les adversitats.
  • Leonor d’Orlay (de 4t ESO) Per la determinació, ganes de superació, iniciativa i responsabilitat demostrada en la creació de la Cooperativa Biocadell. També per la seva tasca com a delegada, per no defallir, malgrat el repte que suposava.
  • Aina Vera (de 4t ESO)  Per la seva paciència i col·laboració amb el professorat i companys.
  • Jana Urquizu (de 4t ESO) Perquè en qualsevol circumstància ajuda amb el seu bon humor i la seva predisposició a la feina, col·laborant a crear un molt bon clima de convivència a l’aula.
  • Arnau Serra (de 4t ESO)  Per ajudar sempre a mantenir un bon clima a l’aula i per la seva col·laboració amb les companyes i les professores.
  • Martina Rios (de 4t ESO) Pel seu tarannà afable, el seu gran sentit de responsabilitat i la seva predisposició a col3laborar, tant amb els companys coma amb el centre.
  • Iñaki Rosés (de 2n Btx) Per ajudar als companys.
  • Lluís Closa (de 2n Btx): Per dinamitzar la classe.
  • Jaidy Baringo i Laura Martí (de 2n Btx): Per organitzar i dinamitzar el viatge.
  • Marc Llopis (de 2n Batx): Per la seva gran implicació com a dinamitzador esportiu durant els tres darrers cursos.

Altres reconeixements col·lectius que s’han fet aquest curs són:

  • A l’equip de dinamitzadors esportius de l’Associació Esportiva Escolar de l’Arnau Cadell, per la seva col·laboració i implicació amb les activitats esportives que organitza l’associació. De 4t ESO: Guillem Padilla, Guillem Villarroya, Marc Feijen, Víctor Ferrer, Martina Rios, Leo Tortosa, Henar Clavero, Maria Reverte; de 1r Btx: Belén Morales, Víctor Torres, Albert Noguer, Paula de Gispert; 2BTX: Sílvia Reverte, Gemma Serra, Júlia Virno.
  • Els membres de l’equip UBUNTU, alumnes de l’Arnau que han participat aquests darrers dos anys a la FIRST LEGO League, per l’èxit aconseguit en guanyar el premi a l’emprenedoria el cuts passat i haver guanyat el seu torneig aquest any representant l’institut a la final espanyola. Aquest darrer premi destaca que l’equip és un model en el respecte als valors, i que ha aconseguit l’excel·lència i la innovació tant en el disseny del robot com en el projecte científic. De 1r ESO: Oriol Pros i Xavier Ramos; de 2n: Èric Trullenque; de 3r: Dani Sánchez, Amadeu Torrens i Marc Expósito, de 4t: Daniel Ortet, David González i Víctor Ferrer i de 1r de batxillerat: Pau Botines.

Graduacions i sopar 2018

El divendres 15 de juny es van celebrar, al davant de l’edifici de la biblioteca, les graduacions dels alumnes de 4t d’ESO i dels de 2n de Batxillerat. Mestres i familiars van desitjar molta sort als graduats; els alumnes, que van recordar moments viscuts a l’institut, caminen ara amb il·lusió cap a noves experiències.

Al mateix temps, a les pistes de bàsquet, tenia lloc l’exposició pública del treball transversal per reptes que ha realitzat l’alumnat de 1r d’ESO; cada equip presentava la seva proposta de menú pel Food Truck km 0.

Com ja és tradicional, en acabar les graduacions, va haver-hi el sopar organitzat per l’AMPA per a totes les famílies. El III Concurs de Pastissos el va guanyar la Sara Huerga, de 2n de Batxillerat, amb el seu “pastís fet amb felicitat post-sele”.

Última reunió del curs: dimarts 12 de juny

El proper dimarts té lloc la darrera reunió de junta de l’AMPA. Hi esteu convidats!

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió del maig.
  2. Retorn reunions (direcció, coordinadora AMPAs, Consells Escolars).
  3. Informació sobre el sopar de fi de curs.
  4. Adequació a la legislació sobre protecció de dades.
  5. Estat del “Fòrum de l’Arnau Cadell”.
  6. Matrícula i associació curs 2018-19.
  7. Revisió del estatuts de l’associació.
  8. Calendari de reunions curs 2018-19.
  9. Torn obert de paraules.

Sopar fi de curs 2018: 15 de juny

El divendres 15 de juny és dia de graduacions i sopar a l’Arnau. A més, aquest curs trobarem a la pista la presentació de la resolució del segon repte dels alumnes de 1r d’ESO: “Podem crear el nostre propi  foodtruck km 0?” Les persones que van llençar el repte en faran la valoració final.

Aquest és el programa:

 

18’00h Oberta la visita als Foodtrucks dels alumnes de 1r d’ESO
18’30h Benvinguda i graduació de 4t ESO
19’15h V Reconeixements acadèmics (per a tots els cursos d’ESO i Batxillerat)
20’00h Graduació de 2n de batxillerat
21’30h Sopar a l’aire lliure per a tothom i III Concurs de postres

 

Sopar a l’aire lliure

Un cop acabat l’acte de graduació, l’AMPA organitza i subvenciona un sopar per a totes les famílies, de tots els cursos d’ESO i de batxillerat. És un moment de trobada important i ens agradaria compartir-lo!

Teniu tota la informació sobre el menú al cartell.

 

Compra de tiquets+polseres

A un preu de 5€ per persona (la resta la subvenciona l’AMPA) podeu comprar els tiquets+polseres pel sopar

  • a consergeria fins el dilluns 11 de juny, o bé
  • fent una transferència al compte de l’AMPA (ES19 2100 2776 3802 0027 2340), indicant el nom de l’alumne i el curs, fins el divendres 8 de juny.

Més tard de l’11 de juny no serà possible comprar-ne. El dia del sopar cal dur la polsera posada i el tiquet l’haureu de bescanviar per la botifarra a la zona de graelles (no els oblideu! Són el vostre justificant pel sopar).

 

Podeu portar…

… un postre i participar en el III Concurs de postres. El premi és un val de 60€ per a Cuinetes Cook Shop! Us animeu? Teniu les bases i el full d’inscripció en aquest enllaç. Cal enviar la butlleta d’inscripció a ampa@amparnau.cat o bé donar-la en el moment de dur el postre el divendres del sopar (en aquest cas us agrairíem que ens aviseu per correu electrònic per a una millor organització).

 

Cantina

A la cantina, des de les 18h fins les 20h, trobareu

  • la zona de recepció de postres
  • les polseres i els tiquets d’aquells que els compreu fent un ingrés al compte de l’AMPA

 

Com sempre: si teniu dubtes, consultes, suggeriments,… contacteu!

 

Enquesta sobre l’ús dels mòbils

La normativa actual sobre l’ús dels mòbils a l’institut va obtenir-se per consens dels tots els estaments del centre: docents, alumnes i famílies. Aquest curs s’ha fet una enquesta entre el professorat per a conèixer la seva opinió sobre possibles canvis amb l’objectiu d’aconseguir-ne un ús més responsable. Els alumnes treballen aquest tema a les tutories.

Des de la comissió de convivència es va demanar a l’AMPA l’opinió de les famílies. Per a conèixer-la es va fer una enquesta. Aquesta va ser contestada per 113 famílies amb fills i filles preferentment a 1r i 2n d’ESO.

 

 

Al gràfic adjunt es mostren les respostes agrupades. Només hi ha 13 persones (11%)  que recolzen la normativa actual (ús del mòbil als patis durant l’esbarjo, en passadissos i altres espais tancats i a l’aula quan un docent ho requereix per motius didàctics). La resta de famílies en demanen un ús més restringit. En alguns casos (20, 18%) s’opta per la “tolerància zero” o deixar els mòbils a les taquilles de 8 a 14’30h.  Un 71% de les persones que han respost l’enquesta (80 de 113) recolzen l’ús del mòbil a l’aula per motius didàctics i a instàncies dels docents i només un 15% (17 de 113) aproven l’ús en passadissos, cafeteria i altres espais tancats.

 

 

 

Tota aquesta informació es posarà en coneixement de la comissió de convivència per a la seva valoració. L’objectiu és que el curs 18-19 hi hagi, si es considera necessari, una normativa nova que ha de ser aprovada en Consell Escolar.

Reunió del maig: dimarts dia 15

El proper dimarts tindrà lloc, com consta en el calendari, la reunió mensual de l’AMPA.

Data: dimarts 15 de maig

Hora: 19h a 20’30h

Lloc: Biblioteca de l’institut

L’ordre del dia previst per a aquesta reunió és el següent:

  1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la reunió de l’abril.
  2. Retorn reunió amb direcció.
  3. Feedback amb el centre sobre Legiland, Chromebooks i editorial digital.
  4. Organització del sopar de fi de curs.
  5. Legislació i normativa vagues de l’alumnat*
  6. Torn obert de paraules.

Ens agradaria compartir les diferents informacions amb tothom i organitzar el sopar de fi de curs del dia 15 de juny. Vindreu?

*Documentació annexa sobre la normativa referent a les vagues de l’alumnat.