Reunió del gener

El proper dimarts 21 a les 19h, i fins a les 20’30h, tindrà lloc, a la biblioteca de l’institut, la reunió oberta de junta del mes de gener amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la reunió del desembre.
  2. Valoració de la compra de material didàctic per als departaments i nova petició.
  3. Informe de les reunions amb l’equip directiu.
  4. Estat de la construcció de l’aparcabicis.
  5. Informacions de comissions.
  6. Torn obert de paraules.

Dos del temes tractats amb l’equip directiu (punt 3) són la possibilitat de fer servir la plataforma ClickEdu a partir del curs vinent (i el cost que això podria suposar a les famílies) i el tancament dels lavabos.

Us esperem!

Xocolatada a la Milla solidària

Un any més, hem posat el nostre granet de sorra a la Milla Solidària organitzada per l’EMD de Valldoreix, preparant una xocolatada per a tots els esportistes.

[Fotos: Emma Fortea]


Unes 400 persones han participat en la cursa, sumant esforços en la campanya solidària de recapte de joguines per a l’AECC de Sant Cugat. Les joguines recollides es faran arribar a la ludoteca de l’Hospital Universitari Parc Taulí de Sabadell el 15 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional del Càncer Infantil.

Ivan Escudero i Laura Cerceda van estar el diumenge passat els guanyadors absoluts de la 4a edició de la Milla Solidària de Valldoreix que, sobre un circuit de 1609 metres han recorregut els voltants de l’institut. Molts alumnes de l’Arnau han corregut també la Milla i han obtingut premis en les diferents categories. Tots els temps i clasificaciones es poden consultar fent clic en aquest enllaç.

A més de les proves absolutes masculina i femenina, es va disputar la Milla Inclusiva adreçada a persones amb discapacitat física o psíquica. També van tenir el seu protagonisme els més petits, que van disputar la prova a una distància de 600 i 400 metres.

[Foto: Ale Gómez, TOT Sant Cugat]

Encàrrec als Reis de material docent

Aquest curs hem gastat la partida de material docent pels departaments d’una sola vegada. El professorat de l’institut va fer propostes de compra i el Coordinador pedagògic ens les va fer arribar indicant quin ús se’n faria i a quins cursos anaven destinades. A la reunió del desembre es va decidir quin material es compraria atenent al nostre pressupost (uns 4275€, aprovats en assemblea) i a l’adequació de les propostes. Aquesta n’és la llista:

 

Hem rebut moltes “gràcies” per part, tant dels departaments individuals com del director del centre que, en nom de tot el claustre, ha agraït a l’AMPA l’esforç fet perquè els Reis passessin per l’Arnau, ha estat una sorpresa pel professorat i han valorat especialment el format. I és que… quan van arribar a l’institut el primer dia després de vacances, a la sala de professorat es van trobar això:

 

Primer projecte de l’activitat “Robòtica a l’Arnau!”

Des de principis del mes d’octubre, alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Arnau (el Marc, el Xavier, la Luna, la Yunna, la Cristina, el Marcus, la Marina, la Mònica i el Maxence) han treballat amb el robot de LEGO Mindstroms a l’activitat que organitzem l’AMPA i Robo-Tic.

Durant el primer projecte han muntat i programat tres robots diferents per a superar tres proves:.

  • La primera era una cursa de velocitat: havien de muntar un robot per a recórrer una distància en el menor temps possible. Per tal d’aconseguir la màxima velocitat del robot, van haver d’aprendre a muntar un mecanisme multiplicador de velocitat i acoplar-lo a les rodes del robot.
  • La segona prova va ser una prova de precisió: el robot havia de deixar un objecte el màxim de ben col·locat possible. Per dur-la a terme, van construir un nou robot i van afegir-li un motor per a moure un braç que fos capaç d’agafar i deixar l’objecte en la posició correcta. Va ser una prova difícil, ja que el robot havia de ser molt precís.
  • Finalment, la tercera prova, consisteix en fer una cursa de relleus. És una prova col·laborativa. Dos robots han de fer la cursa en un circuit seguint una línia de color negre. Quan el 1r robot toca el 2n robot, el 1r s’atura i el segon agafa el relleu fins a completar el circuit. Per a realitzar aquesta prova han treballat la programació dels sensors de llum i de contacte.

I…  el proper projecte és el repte del laberint.

 

[Text i foto: Guillem Fuentes]

Comissió “menjador”

Des de l’AMPA hem habilitat una adreça de correu per a poder rebre els vostres comentaris, suggeriments i propostes de millora del servei de menjador.

Tenim una Comissió, acabada de crear, que coordinarà la relació de l’associació amb el servei de menjador i intentarà canalitzar les possibles accions necessàries per a millorar, si cal, o mantenir, la qualitat del servei que rebem del proveïdor, la cooperativa DobleVia.

Volem analitzar temes com la qualitat del que mengen, la varietat, la sostenibilitat ambiental del servei, la idoneïtat de l’entorn, els accessoris (safates, coberts, gots, etc ..), altres possibles problemes convencionals i, sobretot, la satisfacció de les famílies amb el servei. Per tot això, ens cal la vostra ajuda.

Esperem els vostres comentaris!

Recordeu que també podeu contactar directament amb DobleVia al correu electrònic menjadorarnau@doblevia.coop, o bé parlar amb la coordinadora, l’Elena, trucant de dilluns a divendres, de 14 a 15’30h, al telèfon 628.666.690. Si hi contacteu per correu, us agrairem que ens poseu en còpia (menjador@amparnau.cat).

Els menús mensuals (també amb propostes per sopars), la normativa i autoritzacions, així com altres informacions les podeu trobar al web del servei.

Sopar 1r ESO, curs 19-20

Les famílies de primer ens vam reunir en sopar d’inici de curs el passat dimecres 20/11. Ens van identificar amb enganxines amb nom i colors per facilitar el contacte i, tot i que la nit era freda, ens vam aplegar unes 40 persones. Vam parlar dels reptes, de les classes, dels ordinadors i sistemes educatius, del futbol i les pistes ocupades pels grans, de les primeres sortides en grup, dels telèfons i de lo contents que semblen els nens descobrint una nova etapa. Tot en un clima cordial i agradable atès en tot moment per la Maribel, responsable de DobleVia que ens va cuidar com ho fa amb els nostres fills. Gràcies AMPA, gràcies Arnau Cadell.

 

[Text i foto: Guillermo Bagaria]

L’arbre de la memòria

La setmana passada, el dia 6 de novembre, va tenir lloc a l’institut la inauguració de l’escultura de l’Arbre de la Memòria. Després de la presentació i del Cant de la Pau per part de l’alumnat de 1r d’ESO, que va ser molt emocionant, vam baixar a la sala d’actes. Van parlar el director del centre i les diferents autoritats convidades. Dos exalumnes de l’institut van explicar les seves experiències del viatge de fi de curs a Polònia, i quatre alumnes de quart d’ESO van fer el mateix sobre el “viatge d’exili” que van fer l´any passat al sud de França. També les famílies vam tenir l’oportunitat d’explicar la nostra visió sobre l’impacte que van suposar aquestes experiències pels nostres fills i filles i per nosaltres. L’acte es va concloure amb l´actuació del cantautor Joan Artigas.

Va ser un acte ple de valors humans, que va mostrar la gran iniciativa promoguda des de l’institut. Vam poder copsar tot l’esforç i l’important treball sobre aquest tema fet pels professors i les professores i per l’alumnat. Estem molt contentes d’haver-hi pogut col·laborar.

Fotos: Antoni Reina

Text: Clara Biosca i Marjan Oostenbrink

Resultats a les PAU, curs 18-19

Tots els alumnes de l’Arnau que van presentar-se a les Proves d’Accés a la Universitat al juny van aprovar-les.

 

 

En la fase general, de mitjana, els 32 alumnes van obtenir una qualificació de 7.1 en català, 6.5 en castellà, 7.1 en filosofia, 6.6. en idioma estranger (anglès o francès) i 6.1 en la matèria de modalitat.

El gràfic següent mostra la nota de la fase general de cada alumne front de la del seu expedient (nota del batxillerat); pot observar-se que tots dos resultats estan correlacionats: com més alta és la nota del Batxillerat, més alta és també la qualificació de la fase general de les PAU.

 

Tancament Decidim 18-19

Com sabeu, des de l’AMPA, el curs passat es va impulsar el projecte Decidim, en el que a través d’un procés participatiu, tot l’alumnat de l’institut va proposar i posteriorment votar, com volia invertir 12.000€.
 
El projecte té tres objectius principals:

  • Fer partícips als alumnes de les preses de decisió que afecten a l’institut en general, i en concret, a la seva experiència educativa
  • Treballar amb els alumnes les dinàmiques i reflexions derivades de la metodologia dels processos de presa de decisions participatives i col·lectives
  • Fomentar el sentiment de pertinença al projecte educatiu de l’institut

Entre més de 30 propostes, es van seleccionar 8, i d’aquestes, les que van tenir més vots van ser relatives a la millora del confort dins de l’aula.

  • Pissarres antireflectants que permetessin fer classe amb les persianes aixecades (17% dels vots)
  • Ventiladors a les aules (16,9% dels vots)
  • Cadires ergonòmiques (11% dels vots)

Els dos primers projectes són una realitat: aquest curs s’ha iniciat amb ventiladors i pissarres antireflectants a totes les aules, amb una inversió total de 6.000€ i amb l’ajuda d’un conjunt de mares i pares que van donar un cop de mà per a despenjar les pissares antigues (gràcies!)

 

Imatge d’un aula de 4t en començar el curs 19-20

 

El projecte de renovació de les cadires ha estat també possible en un 40% de les aules, amb una inversió de 6.000€. La previsió és finalitzar la renovació de les cadires a l’inici del curs 2020-21.

Us adjuntem les dades econòmiques principals del projecte.

Dades econòmiques del projecte Decidim, curs 18-19

Des de l’AMPA volem felicitar a tot l’alumnat que va participar amb propostes molt imaginatives i interessants.

La previsió és realitzar una segona edició del projecte aquest curs, amb la mateixa filosofia. Ja hi estem treballant conjuntament amb l’equip de professorat.

unportal.cat

EL TEU FUTUR PROFESSIONAL A TANT SOLS UN CLIC

 

L’institut està subscrit a unportal. Aquest web ofereix informació exhaustiva de tots els estudis de grau (mitjà, superior i universitaris): plans d’estudis, centres on s’imparteixen, notes de tall, requisits d’accés, conveniència segons situació o perspectiva, sortides professionals, dades d’inserció laboral, de satisfacció de l’alumnat i moltes altres informacions d’interès, amb estadístiques i comparatives interactives. Es tracta d’una eina molt útil per decidir els estudis i el futur professional.

El portal permet múltiples possibilitats de cerca i ofereix una navegació molt fàcil i intuïtiva que possibilita aplicar diversos filtres en funció dels interessos dels usuaris, fer comparacions d’estudis entre ells i consultar amb detall tota la informació associada a cada estudi a partir de diversos indicadors.

A banda d’informació de caire acadèmic (assignatures, notes de tall, perfil d’ingrés recomanat per accedir als estudis, tractament de l’anglès) i de servei (horaris i preus), al portal també s’hi poden consultar indicadors relatius a la inserció professional dels titulats i, en el cas del web d’estudis universitaris, taxes de rendiment de les titulacions.

Una part bàsica del web és pública, però els alumnes de l’Institut Arnau Cadell disposen d’una adreça e-mail i d’una contrasenya, per accedir a la informació més completa sobre més de 600 titulacions universitàries i més de 40 famílies d’ensenyaments professionals que s’imparteixen a Catalunya (s’inclouen ensenyaments artístics i esportius, també). Demaneu aquesta informació als tutors/es o bé envieu un correu electrònic a ampa@amparnau.cat posant a assumpte: “dades d’accés UNPORTAL”

Aprofita aquesta eina que, fins a finals d’any, l’institut posa al teu abast.

 

 

unportal-cat